سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نــــــد یـــــــــــر

تولد نوزاد غول پیکر در اندونزی

 
«اکبر ریض الدین» نوزاد پسری که روز پیش در یکی از بیمارستان‌های اندونزی و با عمل سزارین به دنیا آمد، هشت کیلو و 700 گرم وزن دارد و به دلیل وزن زیادش نامش به عنوان نوزاد غول پیکر در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسید.

دکتر «بینسار سیتانگان» پزشک متخصص زنان در مصاحبه‌ای با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت:‌این نوزاد از یک مادر دیابتی و طی یک عمل 40 دقیقه‌ای به دنیا آمد. البته عمل سزارین این مادر به دلیل بیماری و وزن زیاد و غیر طبیعی نوزادش تا 40 دقیقه به طول انجامیده است.

وی خاطر نشان کرد: وزن زیاد این کودک به دلیل گلوکزی است که طی دوران بارداری از طریق جفت از بدن مادر به نوزاد منتقل شده است.

‌این نوزاد سومین پسر خانواده محسوب می‌شود،‌ از طرفی دو پسر دیگر این خانواده حین تولد پنج کیلو و 300 گرم و چهار کیلو و 500 گرم وزن داشتند.

گفته می‌شد رکورد پیشین متعلق به یک کودک اندونزیایی دیگر بود که در سال 2007 میلادی با شش کیلو و 700 گرم در «جاکارتا» به دنیا آمد. علاوه بر این در سال 1879 میلادی نیز یک نوزاد با 10 کیلو و 400 گرم در ایالات متحده آمریکا به دنیا آمد که 11 ساعت پس از تولد درگذشت. همچنین در سال 1955 میلادی نیز یک نوزاد با 10 کیلو و 200 گرم در ایتالیا و دیگری با همین وزن در سال 1982 میلادی در آفریقای جنوبی به دنیا آمدند که نام تمامی آنها به دلیل وزن زیاد و غیر طبیعی حین تولد در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسید.